Alla inlägg under februari 2013

Av Carina P Alfredsson - 6 februari 2013 10:17

Ja , nu var jag tvungen att ta fram kameran då jag känner att det var ett tag sedan. Det är inte alltid så lätt att få till några bilder men idag var tre av dom med på noterna ivf. Det är inte lätt att få med Hedda på bild men men skam den som ger sig ;) idag fick jag till några riktigt fina bilder även på henne. Lill-Elsa är så vacker just nu och pälsen är i riktigt fin blommning, och Helmer han växer så det knakar och han har blivit så fin våran vackra chokladpojke!

Har inte lagt ut några planer här för året än men tanken är att Helmer ska få para Hedda så fort han är mogen för det.

Jag tror att det kommer bli en bra kombination, båda katterna är stora och rejäla och har en bra kompakt kropp och grov benstomme. Hedda är en stor hona som väger 4 kilo och Helmer är en stor pojke på 4,3 kilo vid 8 månaders ålder.

Bra ögonfärg har dom också båda två så jag tycker denna kombinationen ska bli spännande, sen får vi se vad katterna tycker om detta förstås!! Detta är ju våra planer men jag hoppas dom kommer va med på noterna :))


     

Av Carina P Alfredsson - 4 februari 2013 18:02

Yes, då har vi varit på Conventum i Örebro på utställning. Denna gången valde vi att vara där båda dagarna och det blev både lyckat och roligt! Vi hade med oss Alva, Helmer och Lill-Elsa och alla tre skötte sig jättefint båda dagarna men dom var ganska trötta när vi väl kom hem. Vi känner oss jättenöjda med resultaten som såg ut så här:


Lill-Elsa: CACIB x 2, BIV x 1, NOM x 1 men tyvärr ingen röst i panelen.

Helmer:  EX1 x 2 och upp för NOM båda dagarna men blev slagen där, var även med i ett BIV men blev slagen där av en vuxen hane.

Alva: CAC på lördagen och upp för NOM men blev slagen av en skogis, sedan blev det EX2 på söndagen.


Så vi känner oss så nöjda över helgen och dessutom var det roligt att träffa alla trevliga kattvänner också!!


Nedan: Helgens priser :))

 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards