Alla inlägg den 26 januari 2015

Av Carina P Alfredsson - 26 januari 2015 10:52

Då var det ett nytt år då! Får se hur detta året kommer att utveckla sig. Nu har lugnet lagt sig efter sista kullen som var mellan vår Helmer och Yamenja. En kull med fyra fina bebisar tre flickor och en pojke. Allt har inte varit en dans på rosor med denna kullen. Det började efter deras första vaccination.....två av bebisarna blev väääldigt sjuka.....efter bara någon dag efter vaccinet så föll dom ihop och kunde inte gå, dom var helt hjälplösa på alla sätt och vis. Detta höll i sig i tre dagar då vi fick bära dom till lådan och handmata dom och bära med oss dom överallt vart vi än var i huset. Det har varit den hemskaste upplevelsen jag varit med om när det gäller kullar tror jag. Vi har varit till flera olika veterinärer men dom har varit eniga.....reaktion på vaccinet har dom sagt. Vi har gjort en anmälan på vaccinet och jag kommer nog aldrig mer våga använda detta vaccin. Frågan man ofta hör när man pratar med andra uppfödare är - Ger du levande eller avdödat vaccin? Ja en sak är säker ivf , jag kommer nog aldrig våga ge levande vaccin något mer. Den ena lilla tjejen var sååå himla dålig så första kvällen satt jag med henne i famnen hela tiden för vi trodde verkligen att hon skulle dö. Sakta men säkert har dom kämpat sig tillbaka och är nu återställda. Dom har gått upp i vikt bra hela tiden under denna resa och mått bra förövrigt, det enda var det motoriska att dom inte kunde bära upp sig själva under dom där tre dagarna och gå ordentligt. Men ju mer tiden gick så har allt gått framåt och i dagsläget är det full fart på dom med röj så mattorna flyger kan jag lova. En hemsk upplevelse som jag hoppas man slipper uppleva något mer.

Förövrigt så står det väl lite utställningar på agendan för detta år, samt några kullar som vi vill ska bli till, om nu katterna är med på noterna. Jag bjuder på några färska bilder på vår älskade Yamenja som har varit en toppen mamma på alla sätt och vis, helt underbar mot sina små och födde dom lätt och smidigt på ett par timmar!

Ha en fortsatt fin vinter!


 


   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards